Onderwijszaken

  • Welkom
  • Aanbod
    • Workshops en Trainingen
    • SPEL
    • Online traject Spelend leren
    • Aandacht voor TAAL! (binnen Spelend leren)
    • Onderzoekend & Ontwerpend SPELEN en Leren (OOSL)
    • Spelend leren in groep 3
    • ZIN in lezen!
    • Met observaties aan de slag
    • Training coachen met beelden
    • De Vreedzame School
    • Ik peuter/kleuter op mijn manier!
    • Coaching en leren in de praktijk
    • Samen leren als team
  • Wie zijn wij?
    • Over ONDERWIJSZAKEN
    • Andrea Heyboer
    • Annemarie Mulder
  • Werkwijze
    • Onze werkwijze
    • Samenwerkingspartners
  • Informatie
    • Contact

Programma van het Haagse W&T-cafe

april 6, 2016

Wil je samen met collega’s van andere basisscholen in gesprek over Wetenschap, Talent en Technologie én interessante workshops volgen over dit onderwerp? Kom dan samen met je collega’s naar het W&T-café dat ONDERWIJSZAKEN op dinsdag 17 mei organiseert in ‘Brede buurtschool O3’!

Programma van het Haagse W&T-café

  • 16.15    inloop met koffie en thee (workshops kiezen)
  • 16.30   Keynote van Jan de Lange (Jonge Ouder Academie)
  • 17.00   workshop ronde 1
  • 17.45   start georganiseerd netwerken
  • 18.00   Italiaans buffet en vervolg netwerken
  • 19.00   workshop ronde 2
  • 19.45   koffie/thee

Tijdens het W&T-café is er een inspirerende markt, waar je allerlei ideeën op kunt doen. Na afloop (20.00u) ontvang je een cadeau waar je direct mee aan de slag kunt in de klas. Via het EWTZH kun je je aanmelden voor deze gratis bijeenkomst.

PS: Het bijwonen van het W&T-café telt mee voor het lerarenregister.

Locatie: Brede Buurtschool Plus O3 (Zaanstraat 25 in Den Haag) www.o3-rivierenbuurt.nl.

Workshops waar je uit kunt kiezen:

1. Onderzoekend en Ontwerpend spelen en leren (jonge kind)

Een interactieve workshop waarin je ervaart wat ‘Onderzoekend en ontwerpend spelen en leren’ is door aan de slag te gaan met verschillende activiteiten en materialen. Je leert tijdens de workshop hoe je deze activiteiten en materialen kunt aanbieden en kunt begeleiden.

– Jan van der Zwan van ONDERWIJSZAKEN is specialist Jonge Kind/OOL

2. Educatief partnerschap voor optimale talentontwikkeling

Leerkrachten en ouders geven samen vorm aan onderzoekend en ontwerpend leren

  • Ouders kunnen in samenwerking met de leerkracht vanuit hun (werk)achtergrond een inspirerend vraagstuk introduceren.
  • Leerlingen vinden het geweldig om met échte vraagstukken bezig te zijn en ontwikkelen waardevolle vaardigheden binnen een betekenisvolle context.
  • Leerkrachten ervaren meer vertrouwen om onderzoekend en ontwerpend leren toe te passen in de klas. Kortom: een ideale basis voor educatief partnerschap.

– Sandra Kramp (Montessorischool Valkenbos) en Els Kok (ontwerpbureau Meeple)

3. De rol van de WT-coördinator

Scholen hebben steeds vaker een coördinator Wetenschap& Technologie. De invulling van deze “taak” is zeer wisselend. Tijdens deze workshop gaan we met elkaar in gesprek over je eigen rol binnen je school. Waar ben je tevreden over en wat zou je anders willen? Ook gaan we in op je belangrijkste rol, hoe enthousiasmeer je je collega’s en neem je ze mee in de wereld van wetenschap & technologie?

– Ine van de Sluis, adviseur Onderwijs Maak Je Samen

4. Taalontwikkeling bij Wetenschap & Technologie

Kan er meer aandacht komen voor W&T zonder dat dit ten koste gaat van de behoefte aan tijd voor taalontwikkeling? Wij denken dat dit kan en zullen in de workshop hier enkele werkwijzen voor laten zien. Daarmee sta je niet voor de keus: W&T óf taalontwikkeling, maar is het W&T én taalontwikkeling!

– Wim van Beek is docent bij de PABO van Hogeschool Inholland.

5. Vragenuurtje voor directeuren

Hein van den Bemt EWTZH
Voor: directeuren Janneke Breedijk Talentenwijsheid

Categorie: Uncategorized

Contact en informatie

Facebook-Icoon_owz    linkedin-Icoon_owz

Algemene Voorwaarden
Klachtenprocedure
Privacyverklaring
Cookiebeleid
KvK: 55449777

Zoeken

© 2023 · Onderwijszaken · Powered by Hablar - Verover je markt!
Fotografie door Marloes Horsman