Spelend leren in groep 3
In de groepen 1 en 2 is ‘spelend leren’ steeds meer een gegeven. Leerkrachten verrijken het onderwijsaanbod met betekenisvolle spel en differentiëren op basis van observaties. Veel van de ontwikkelingslijnen zoals spel, maar ook taakwerkhouding of de sociaal emotionele ontwikkeling zijn nog niet helemaal afgerond aan het einde van groep 2. Daarnaast missen veel kinderen bij aanvang van het schooljaar het spel en de thematische en betekenisvolle aanpak uit de kleutergroep. Door in groep 3 ruimte te maken voor spel en betekenisvol lezen, schrijven en rekenen, ontstaat een soepele overgang van 2 naar 3.
Op welke manier kun je met dit onderwerp aan de slag?
Met je team aan de slag! Wil je binnen je school een doorgaande lijn creëren van groep 1/2 naar 3 als het gaat om meer ‘spelend leren’ en in groep 3 zorgen voor meer betekenisvol lezen, rekenen en schrijven? Laat het ons dan weten, dan maken we samen een traject op maat.
Meer weten?
Laat hieronder je naam en mailadres achter, dan nemen wij contact met je op!